איך להרגיע את הילדים?

(ולשפר את יכולת ההבעה!)

17.09.21

פעילויות ויצירה לילדים כדי להירגע

עברנו שנה מלאת התמודדויות רגשיות לא פשוטות עבור כל המשפחה. לאט לאט השתחררנו ממגבלות נגיף הקורונה ומהמתח הנלווה לכך, והנה בא עלינו מבצע "שומר חומות" והביא איתו התמודדות מסוג אחר... אנו עשויים לחוות רגשות מלחיצים, חוסר וודאות, ודאגות. הילדים הצעירים בדרך כלל לא מבינים את משמעות המצב הביטחוני, אלא מסתכלים עלינו ומושפעים מהתגובות שלנו ומהרגשות שלנו כלפי המצב.

איך אפשר להקרין לילדים תחושת ביטחון ורוגע?

  1. נשתדל לשמור על שגרה וסדר יום מסודר.

  2. נשתדל לאמץ שפת גוף רגועה שבאה לידי ביטוי בהבעות הפנים, טון הדיבור, ותנועות הגוף שלנו.

  3. ניצור שיח פתוח עם הילדים על הרגשות שלנו ושלהם: מה מפחיד אותנו, למה אנחנו מתגעגעים, מה משמח אותנו בתקופה הזאת, וכו'.

  4. ננשום נשימות ממושכות ונתרגל מחשבות מרגיעות.

יצירה ופעילות מרגיעה ביחד עם הילדים:

פותחים את שתי הידיים ומדמיינים שיש לנו ביד אחת פרח וביד השניה נוצה. ועכשיו, מריחים את הפרח בשאיפה עמוקה, ונושפים על הנוצה בנשיפה ממושכת וארוכה, עד שכל האוויר יוצא. אחרי כמה נשימות שאלו את הילדים - איך אתם מרגישים עכשיו בגוף? יותר רגוע ומשוחרר או פחות? במקום לדמיין את הפרח והנוצה, אפשר גם להכין יצירה דומה ביחד עם הילדים מחומרים שיש לכם בבית, ולתרגל מתי שרוצים את הנשימות המרגיעות!

מוזמנים לצפות בסרטון הבא שהכנתי כדי לקבל רעיונות איך אפשר להכין את הפרח והנוצה.

הכנתם את היצירה? עכשיו נספר לכולם איך עשינו את זה!

אנו רוצים לתרגל את יכולת ההבעה של מסרים מורכבים אצל הילדים. אחרי שהילדים הכינו את היצירה, עודדו אותם להסביר לבני המשפחה ולחברים איך עשו זאת, באילו חומרים וכלי כתיבה השתמשו, ומה היו השלבים בדרך. השתמשו בפעלים מדויקים ובמשפטים מלאים, צלמו תמונות תוך כדי היצירה שיעזרו לנו להיזכר בשלבים. זיכרו שאתם כהורים קודם כל נותנים לילדים דוגמה איך להסביר בצורה מלאה ומדויקת, ולאחר מכן נסו לעודד אותם להסביר בעצמם ולתמוך בהם רק אם צריך.

מאחלת לכולם ימים שקטים וחזרה לשגרה בטוחה.

*את הרעיון לפעילות קיבלתי מתוך סרטון של "החברים של יעל". מומלץ לצפות בסרטון המלא במיוחד לילדים!

*במידה שאתם חשים לחץ וחרדה עזים שאתם לא מצליחים להמודד איתם, מומלץ לפנות לקבלת סיוע מקופות החולים, משרד הבריאות, או מרכזי חוסן קהילתיים. למידע נוסף וקבלת סיוע לחצו כאן.

יצירה ופעילות כדי להירגע 😌👆

אופצ'יק ושיפרה נבהלו מהאזעקות... 👆